033 - 720 13 90 hej@seoboras.se

Vi hjälper små och medelstora företag över hela Sverige med digital marknadsföring

Googles rankingfaktorer - hela listan

Faktorer som Google använder sig av vid bedömning av din webbsida

Vi tar upp alla dem kända (och okända?) faktorer som påverkar hur Google ser på din site och som ligger till grund för den bedömning som man gör när man ska avgöra vilken sida som bäst motsvarar förväntningarna när någon söker efter något. Vissa av dem här faktorerna är kommunicerade av Google själva, andra är konstaterade av oss SEO-konsulter och några är rena spekulationer baserat på vissa resultat – vi har med alla och vi delar upp dem i olika områden.

Vi har delat upp listan med Googles 200 rankingfaktorer i:
1. Domän faktorer
2. Faktorer på sid nivå
3. Faktorer för hela webbsidan
4. Länkfaktorer
5. Användarens beteende (”User interaction”)
6. Googles algoritm-regler
7. Varumärkesfaktorer, signaler
8. Onpage faktorer
9. Offpage faktorer

Att Google har många olika faktorer och sätt som man bedömer och avgör vilken webbsida som har mest relevant innehåll kopplat till en viss sökning vet vi alla men vilka är det faktiskt som man använder?

Vi går igenom en lista med 200 signaler och faktorer som på något sätt påverkar och har betydelse för din hemsida ranking och synlighet på Google.

Vad avgör hur Google bedömer olika webbsidor vid sökningar? Vi listar alla 200 olika rankingfaktorer som Google tar hänsyn till.

Har du koll på och följer du Googles alla rankingfaktorer?

Google har ett stort antal regler och faktorer som du behöver veta om och ha koll på för att lyckas med din strategi online.
Bryter du mot några av dessa kan det dessutom stå dig dyrt - men ta det lugnt, vi guidar dig genom Google lilla djungel av algoritmer och rankingfaktorer.

Vill du förbättra din synlighet online?
Ring oss eller skicka ett mail till oss och låt oss få hjälpa er med det.